• Meble szkolne
  • Druki szkolne 2025
  • Pomoce dydaktyczne
  • Nauczanie wczesnoszkolne-plansze
  • System edukacji PALETA
  • Nauka czytania i pisania
  • Nauka liczenia
  • Gry i układanki
  • Zabawy ruchowe
  • Logopedia
  • Język polski - plansze
  • Język polski - inne pomoce
  • Portrety wybitnych Polaków
  • Matematyka - plansze
  • Matematyka - inne pomoce
  • Języki angielski
  • Język niemiecki
  • Historia/WOS - plansze
  • Historia - iinne pomoce
  • Biologiia/przyroda - plansze
  • Biologia - modele
  • Biologia. Modele Ecotone.
  • Mikroskopy
  • Ekologia
  • Geografia
  • Nauka o ziemi
  • Fizyka
  • Chemia
  • Muzyka
  • Plastyka
  • pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Technika - BRD
  • Edukacja do życia w rodzinie
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Sprzęt różny
  • Język angielski
  • Logistyka plansze
  • Multimedia
  • Meble biurowe
  • Meble metalowe
  • Sprzęt sportowy
  • Artykuły biurowe



Studnia Jakuba

Studnia Jakuba to materiał edukacyjny dla dzieci i młodzieży. Uczy cierpliwości i zręczności, doskonali koncentrację uwagi. Składa się z 60 drewnianych drążków w sześciu kolorach o średnicy 10 mm i długości 180 mm oraz jednej drewnianej kostki z kolorowymi ściankami. Drążki służą do odtwarzania, poprzez układanie kształtów liter, cyfr, znaków, figur geometrycznych. Umożliwiają tworzenie wielu własnych gier, poprzez zliczanie, przyporządkowywanie kolorom wartości. Są doskonałym materiałem do zabaw: układania drążków jeden na drugim, budowania własnych konstrukcji, wystukiwania rytmów i wielu innych.

Przykład 1. Budowanie Studni Jakuba.

Uczestnicy zabawy, ( co najmniej dwóch graczy) otrzymują równe ilości drążków, następnie rzucają po kolei kostką i układając drążki budują Studnię, tak, aby nie zburzyć jej konstrukcji. W przypadku, jeśli któremuś z graczy spadną drążki ze studni zabiera wszystkie, które dotknęły podłoża. Wygrywa ten, który pierwszy pozbędzie się swoich drążków. Pozostali uczestnicy zabawy zliczają drążki, które im pozostały i sumują nadane drążkom wartości, np.: czerwony &ndash 10 pkt., niebieski &ndash 8 pkt., fioletowy &ndash 6 pkt., zielony &ndash 4 pkt., pomarańczowy &ndash 2 pkt., żółty &ndash 1 pkt.

Przykład 2. Odszukiwanie figur geometrycznych.

Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem do odtworzenia. Po ułożeniu wzoru odnajduje jak najwięcej figur geometrycznych, nazywa je i wskazuje części wspólne. ( galeria nr 1 ).

Przykład 3. Odtwarzanie kształtów.

Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi cyframi, literami lub znakami. Zadanie polega na ich odtworzeniu. ( galeria nr 2 ).

Przykład 4. Poprawianie wzorów.

Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu wzoru przy pomocy drążków, eliminując występujące w nim błędy. ( galeria nr 3 ).

Przykład 5. Rozbudowywanie wzorów.

Na bazie prostej figury geometrycznej dziecko tworzy układankę przedstawiającą konkretny przedmiot. ( galeria nr 4 ).



Dlaczego właśnie Zabawy Twórcze. W dzieciństwie występują tzw. fazy wrażliwości, w których dzieci są szczególnie podatne na określone czynniki charakterystyczne dla rozwoju ogólnego i psychicznego.
Lecz ta szczególna wrażliwość dzieci na optymalny rozwój jakiejś bardzo prostej zdolności lub jakiegoś aspektu ich osobowości wygasa bezpowrotnie.
Lena i Borys Nikitinowie poddali badaniom ponad 5 000 dzieci i udowodnili naukowo tezę Marii Montessori o bezpowrotnym wygaśnięciu możliwości wykorzystania efektywnego rozwoju zdolności dziecka.
Tym samym potwierdzili oni prawdziwość starego przysłowia, &bdquoCzego się Jaś nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał".
Ogromna szkoda, jeżeli rodzice, nauczyciele i wychowawcy nie dopilnują właściwego czasu, przekreślając bezpowrotnie tę niepowtarzalną szansę efektywnego rozwoju zdolności dziecka.

Wydawnictwo Epideixis

 

 






© Wydawnictwo EPIDEIXIS
ul. Zawiła 2, 30-423 Kraków

    
Strona główna  -   O nas  -   Oferta  -   Aktualności  -   Kontakt
Projekt i wykonanie Commar