• Meble szkolne
  • Druki szkolne 2025
  • Pomoce dydaktyczne
  • Nauczanie wczesnoszkolne-plansze
  • System edukacji PALETA
  • Nauka czytania i pisania
  • Nauka liczenia
  • Gry i układanki
  • Zabawy ruchowe
  • Logopedia
  • Język polski - plansze
  • Język polski - inne pomoce
  • Portrety wybitnych Polaków
  • Matematyka - plansze
  • Matematyka - inne pomoce
  • Języki angielski
  • Język niemiecki
  • Historia/WOS - plansze
  • Historia - iinne pomoce
  • Biologiia/przyroda - plansze
  • Biologia - modele
  • Biologia. Modele Ecotone.
  • Mikroskopy
  • Ekologia
  • Geografia
  • Nauka o ziemi
  • Fizyka
  • Chemia
  • Muzyka
  • Plastyka
  • pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Technika - BRD
  • Edukacja do życia w rodzinie
  • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Sprzęt różny
  • Język angielski
  • Logistyka plansze
  • Multimedia
  • Meble biurowe
  • Meble metalowe
  • Sprzęt sportowy
  • Artykuły biurowe



Mozaika w kartonowym opakowaniu

MOZAIKA to zabawa edukacyjna przeznaczona dla dzieci i dorosłych od 3 do 100 lat. Rozwija twórcze umiejętności dziecka, ponieważ z klocków Mozaiki można komponować wiele wzorów, zróżnicowanych pod względem ilości, kształtu, koloru klocków i rodzaju figur geometrycznych. Służy doskonaleniu takich cech, jak: koncentracja, umiejętność analizowania, tworzenie logicznych struktur i kombinacji. W zabawie z Mozaiką podstawową wartość stanowi obserwowanie w połączeniu z manipulowaniem, możliwość obrysowywania i odwzorowywania.
MOZAIKA to 40 drewnianych klocków, trójkątów i rombów: czerwonych, zielonych, niebieskich, żółtych i pomarańczowych. Do kompletu klocków opracowana została książeczka z serią czterdziestu ośmiu wzorów o wzrastającym stopniu trudności w połączeniu z przemyślaną kombinacją kolorów.

Przykładowe formy zabaw z mozaiką:

Przykład 1. Wyszukiwanie figur i form - gra.

Każde dziecko otrzymuje komplet klocków i kartkę z wzorem do ułożenia. Po ułożeniu wzorów dzieci odnajdują w nich jak najwięcej figur geometrycznych lub innych form, które następnie nazywają. Zwycięża dziecko, które odszukało i opisało najwięcej figur.  (galeria nr 1) .

Przykład 2. Poprawianie wzorów.

Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu poprawnego wzoru, eliminując występujące w nim błędy. ( galeria nr 2 ).

Przykład 3. Rozbudowywanie wzorów.

Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem, musi rozbudować wzór i opowiedzieć o nim. ( galeria nr 3 ).

 Przykład 4. Dokańczanie wzorów.

Dziecko otrzymuje kartkę z fragmentem wzoru. Zadanie polega na dokończeniu wzoru i uzasadnieniu swojego wyboru. ( galeria nr 4 ).

              

            

Dlaczego właśnie Zabawy Twórcze. W dzieciństwie występują tzw. fazy wrażliwości, w których dzieci są szczególnie podatne na określone czynniki charakterystyczne dla rozwoju ogólnego i psychicznego.
Lecz ta szczególna wrażliwość dzieci na optymalny rozwój jakiejś bardzo prostej zdolności lub jakiegoś aspektu ich osobowości wygasa bezpowrotnie.
Lena i Borys Nikitinowie poddali badaniom ponad 5 000 dzieci i udowodnili naukowo tezę Marii Montessori o bezpowrotnym wygaśnięciu możliwości wykorzystania efektywnego rozwoju zdolności dziecka.
Tym samym potwierdzili oni prawdziwość starego przysłowia, &bdquoCzego się Jaś nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał".
Ogromna szkoda, jeżeli rodzice, nauczyciele i wychowawcy nie dopilnują właściwego czasu, przekreślając bezpowrotnie tę niepowtarzalną szansę efektywnego rozwoju zdolności dziecka.

Wydawnictwo Epideixis

    
Strona główna  -   O nas  -   Oferta  -   Aktualności  -   Kontakt
Projekt i wykonanie Commar